CASE:Rijksmuseum

Bezoek Karmac en Rijksmuseum

Wij zijn Natalie, Tessa, Eefke en Erna van de afdeling Inkoop van het Rijksmuseum in Amsterdam.

Afgelopen jaar hebben wij aan Karmac de opdracht gegeven om de laatste ordners en hangmappen van onze afdeling te digitaliseren. Sinds 2020 zijn wij paperless gaan werken en vanwege een nieuw contractbeheersysteem en een verhuizing eind 2023 was er de wens om de laatste nog papieren bestanden te laten digitaliseren.

Lees meer

Toen is ook het idee ontstaan om elkaars werkplek te bezoeken. Donderdag 21 november werden we door Lyanca ontvangen met koffie en thee in Lelystad. Daarna volgde een uitgebreide rondleiding met uitleg langs de verschillende stadia van het digitalisatieproces. Zo hebben we een goed beeld gekregen wat er gebeurt nadat er door ons een inkoopopdracht is gegeven. We waren zeer onder de indruk van het werk dat verricht wordt en van de gebruikte apparatuur. Ons bezoek sloten we af met een heerlijke lunch waar ook Ricardo en Fennie bij aanschoven.

En donderdag 8 februari volgde het tegenbezoek in Amsterdam. Lyanca en Fennie werden door ons ontvangen met een lunch in het nieuwe kantoor aan de Johannes Vermeerstraat. Een bezoek aan het museum mocht natuurlijk niet ontbreken; de rondleiding ging via de Eregalerij naar de Nachtwacht en andere hoogtepunten. Eefke wist als voormalig frontofficemedewerker veel leuke details te vertellen. De Nachtwacht is te zien zonder lijst in het zogenaamde Glazenhuis waar onderzoek aan het schilderij plaatsvindt.

Wat ons betreft waren het twee hele leuke bezoeken waarvoor veel dank! En dankzij Karmac genieten we nu van een papierloos nieuw kantoor!

Groetjes, Afdeling Inkoop van het Rijksmuseum Amsterdam