CASE:VastgoedPro
De communicatie was uitstekend en de kwaliteit zoals beloofd
Over Vastgoedpro
Vastgoedpro is de beroepsvereniging voor Nederlandse vastgoedprofessionals. De aangesloten professionals zijn allen werkzaam in een beroepsgroep binnen de vastgoedsector. Als beroepsvereniging richt Vastgoedpro zich op de individuele beroepen binnen de sector om haar leden optimaal te faciliteren.
Dossiers zelf door de scanner halen?
‘Voor een beroepsorganisatie zijn de dossiers van aangesloten leden en kantoren cruciaal. Daarin ligt o.a. vast hoe de kantoren en leden getoetst zijn op hun opleidingsvereisten en kwaliteitsborging. Maar fysieke dossiers zijn niet meer van deze tijd: ze nemen kostbare opslagruimte in beslag, het kost kilo’s papier en het is ook nog zeer kwetsbaar bij brand of andere calamiteiten. Een heleboel redenen dus om over te stappen op digitale dossiers. Maar waar begin je dan? Je kunt er natuurlijk voor kiezen om alle dossiers zelf onder de scanner door te halen. Dat is een gigantisch karwei wat dan ook nog naast de reguliere werkzaamheden moet gebeuren. Wij kwamen tot de conclusie dat dit te lang zou duren en te kostbaar zou zijn. Op zoek dus naar een partij die ons deze klus uit handen kon nemen.’
‘Wat speurwerk op Google leerde dat er genoeg bedrijven zijn die zich hiermee bezig houden. Maar voor een dergelijke opdracht kies je niet zomaar iemand. Het moet een betrouwbaar bedrijf zijn met verstand van zaken en een goede prijs-kwaliteitverhouding. Zolang je nog geen kennis hebt gemaakt, is dat natuurlijk een beetje gissen. Onze eerste keuze viel op Karmac Informatie & Innovatie, eigenlijk vanwege het feit dat zij ook in Lelystad gevestigd zijn. Dat leek ons, logistiek gezien, het handigst. Toen daarna bleek dat zij ook aan al onze andere eisen voldoen, was de handtekening snel gezet. Het is een goede keuze gebleken!’
‘De communicatie vooraf, tijdens en na het uitvoeren van de werkzaamheden was uitstekend en de kwaliteit van het afgeleverde werk zoals vooraf beloofd. Overigens bleek onze timing perfect te zijn. Vlak na afronding van het project belandden we in de Corona-crisis en wordt er ook vanuit huis gewerkt. Een dossier raadplegen is geen enkel probleem. De fysieke dossiers staan het eerste jaar bij Karmac in de opslag. Dat was een veilig idee voor ons voor het geval er ergens iets mis zou gaan. Tot nu toe hebben we nog niets kunnen ontdekken.’
‘Onze conclusie: Karmac is een prima partij om in te huren voor dergelijke werkzaamheden.’